Followers

Tuesday 1 April 2014

kerana nila setitik

kerana nila setitik rosak susu sebelanga

itulah dia...
orang johor sosial
orang negeri sembilan perempuan 'queen control'
orang kedah kasaq
orang KL sombong
orang sabah berpuak2
orang sarawak ganas
orang melaka kuat mencarut
orang pahang?
orang perlis?
orang terengganu?
orang kelantan?
orang penang?

contoh...semua perkara di atas adalah contoh...

kenapa orang suka melabelkan orang ikut negeri asalnya?
why?
i don't undersatand why

bila bab makanan,
"hey, makanan negeri ak la plg sdap"
"ni bukan pure negeri ak ni"
"xleh lwn mak ak msk"

Ya Allah mmg la...dr kecik ko mkn mskn mak ko kot, of coz la mak ko msk plg sdap. mana ada org ckp mak dia msk xsdap.

bila bab peribadi org yg xthn nih...contoh:
yg xbaik:
"oo...org johor patut la..."
yg baik2;
"tgk ni...bangga kite...org klntn nih.."

hah, bila terbalik kot plak, org johor yg baik, xde plak yg nk highlight kan. bila time lelaki kelantan yang berperangai (xnak ckp), knp xnak ngaku 'sep2' demo?

itulah dia..lain kali jgn la suka melabel2kan org lain.
setiap negeri tu ada je org nya yg baik buruk...
berbangga dgn yg baik itu bagus...tp bila buruk kat org lain xpyh la nak dihebahkan..
matang la skit k...

Saya suka kelantan, saya sayang kelantan dan rakyat kelantan.
ya, mmg betul. awak yg memberi gambaran kepada saya betapa indahnya negeri kelantan.
saya juga berbangga dengan Islam yg sangat kuat di kelantan.
tapi awak tidak tunjukkan peribadi Islamik dalam diri awak pun.
secara tidak langsung awak telah menunjukkan pada saya yang setiap negeri ada sahaja rakyatnya yang baik dan kurang baik. perasan tak?

SAYA SAYANG ORANG KELANTAN ^__^

No comments:

Post a Comment